Στη περιοχή της χλόης η οδός Κωπηλατών είναι υπο κατασκευή. (πρόκειται για τον παραλίμνιο δρόμο απο τα λύκεια μέχρι τις εργατικές κατοικίες στην οποία η ΕΝ.ΔΗΜΟ. όταν ακόμα ήταν δημοτική κίνηση προσπάθησε να αναδείξει την αναγκαιότητα αξιοποίησής της με έναν συμβολικό ποδηλατόδρομο). Προς μεγάλη μας χαρά βλέπουμε ότι υπήρχε έτοιμο σχέδιο ανάπλασης που περιλαμβάνει και ποδηλατόδρομο. Όμως θα θέλαμε να επισημάνουμε ένα σημείο που έχει πολύ μαγάλη σημασία και πιθανών μελλοντικά ίσως δημιουργήσει ατυχήματα στην συγκεκριμένη περιοχή.
Πρόκειται για την διασταύρωση της καθόδου απο την Καλλιθέα με την κεντρική οδό που περνά μπροστά απο τα λύκεια (οδός Ορεστείων).
Μία απο τις διασταυρώσεις που είναι ήδη επικίνδυνη, τόσο λόγω της ταχύτητας που αναπτύσσουν οι οδηγοί στον κεντρικό δρόμο, όσο και των πολλών κατευθύνσεων που διασταυρώνονται.
Οι ΕΝ.ΔΗΜΟ. είχαν προτείνει προεκλογικά την δημιουργία στην περιοχή ενός κόμβου, που θα υποχρέωνε τους οδηγούς και να ανακόψουν την ταχύτητά τους και να διευθετηθούν οι κατευθύνσεις με ασφάλεια, ενώ και αισθητικά ένα μικρό παρκάκι θα έκρυβε το "άσχημο" αντλιοστάσιο λυμάτων στο κέντρο με φυτά, και αρωματικά ίσως δέντρα, για να αποσβένει τις άσχημες οσμές του αντλιοστασίου. Επιπλέον οι κόμβοι είναι χρήσιμοι και για τους τουρίστες όπου πληροφορούνται με εύκολο και σχετικά ασφαλή τρόπο για την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσουν και τα γύρω αξιοθέατα.
[Δείτε το σχετικό άρθρο κι ένα πρόχειρο σκίτσο της ιδέας εδώ]
Με τον τρόπο που κατασκευάζεται ωστόσο αυτή τη στιγμή η διασταύρωση γίνεται μάλλον ακόμα πιο επικίδυνη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, αφού οι πολλές κατευθύνσεις παραμένουν, με μόνη "βοήθεια" τον παραβολικό καθρέφτη που "ξεγελάει" τις αποστάσεις σε σχέση με την ταχύτητα, αλλά επιπλέον μειώνεται και η σχετική ορατότητα όταν κάποιος κοιτά εκατέρωθεν τον κεντρικό δρόμο που σημειωτέων έχει πυκνή κυκλοφορία.
[Η ορατότητα της διαστάυρωσης καθώς κοιτάμε αριστερά μας]
[Η ορατότητα της διαστάυρωσης καθώς κοιτάμε δεξιά μας]
[ Η έξοδος της διαστάυρωσης καθώς κατευθυνόμαστε πρός το γήπεδο]
Άλλα προβλήματα που ενδεχωμένος να προκύψουν είναι η διέλευση των ποδηλάτων/τροχοφόρων αμαξιδίων και η συμφόρηση της κυκλοφορίας κατά τις ώρες που οι μαθητές των σχολείων επιβιβάζονται στα σχολικά λεωφορεία (και δυστυχώς δεν είναι όλοι οι οδηγοί υπομονετικοί να περιμένουν την επιβίβαση).
Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει περίπτωση να γίνουν αλλαγές στην κατασκευή αυτή την ύστατη στιγμή, αλλά αν πρέπει να συμβιβαστούμε με την νέα πραγματικότητα θα πρέπει τουλάχιστον να είμαστε πολύ προσεκτικοί για να μην θρηνήσουμε θύματα ή τουλάχιστον να απαιτήσουμε αργότερα (αν δεν είναι εφικτή η εκ νέου ανάπλαση σε κυκλικό κόμβο ή κάποια άλλη ασφαλή λύση) την τοποθέτηση σηματοδότη (για αυτοκίνητα/πεζούς/ποδήλατα/αμαξίδια) με ότι βέβαια αυτό συνεπάγεται (μποτιλιάρισμα και υπομονή στην αναμονή)..
Τα παραπάνω είναι κριτική άποψη καλής θέλησης πάντα...
Πρόκειται για την διασταύρωση της καθόδου απο την Καλλιθέα με την κεντρική οδό που περνά μπροστά απο τα λύκεια (οδός Ορεστείων).
Μία απο τις διασταυρώσεις που είναι ήδη επικίνδυνη, τόσο λόγω της ταχύτητας που αναπτύσσουν οι οδηγοί στον κεντρικό δρόμο, όσο και των πολλών κατευθύνσεων που διασταυρώνονται.
Οι ΕΝ.ΔΗΜΟ. είχαν προτείνει προεκλογικά την δημιουργία στην περιοχή ενός κόμβου, που θα υποχρέωνε τους οδηγούς και να ανακόψουν την ταχύτητά τους και να διευθετηθούν οι κατευθύνσεις με ασφάλεια, ενώ και αισθητικά ένα μικρό παρκάκι θα έκρυβε το "άσχημο" αντλιοστάσιο λυμάτων στο κέντρο με φυτά, και αρωματικά ίσως δέντρα, για να αποσβένει τις άσχημες οσμές του αντλιοστασίου. Επιπλέον οι κόμβοι είναι χρήσιμοι και για τους τουρίστες όπου πληροφορούνται με εύκολο και σχετικά ασφαλή τρόπο για την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσουν και τα γύρω αξιοθέατα.
[Δείτε το σχετικό άρθρο κι ένα πρόχειρο σκίτσο της ιδέας εδώ]
Με τον τρόπο που κατασκευάζεται ωστόσο αυτή τη στιγμή η διασταύρωση γίνεται μάλλον ακόμα πιο επικίδυνη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, αφού οι πολλές κατευθύνσεις παραμένουν, με μόνη "βοήθεια" τον παραβολικό καθρέφτη που "ξεγελάει" τις αποστάσεις σε σχέση με την ταχύτητα, αλλά επιπλέον μειώνεται και η σχετική ορατότητα όταν κάποιος κοιτά εκατέρωθεν τον κεντρικό δρόμο που σημειωτέων έχει πυκνή κυκλοφορία.
[Η ορατότητα της διαστάυρωσης καθώς κοιτάμε αριστερά μας]
[Η ορατότητα της διαστάυρωσης καθώς κοιτάμε δεξιά μας]
[ Η έξοδος της διαστάυρωσης καθώς κατευθυνόμαστε πρός το γήπεδο]
Άλλα προβλήματα που ενδεχωμένος να προκύψουν είναι η διέλευση των ποδηλάτων/τροχοφόρων αμαξιδίων και η συμφόρηση της κυκλοφορίας κατά τις ώρες που οι μαθητές των σχολείων επιβιβάζονται στα σχολικά λεωφορεία (και δυστυχώς δεν είναι όλοι οι οδηγοί υπομονετικοί να περιμένουν την επιβίβαση).
Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει περίπτωση να γίνουν αλλαγές στην κατασκευή αυτή την ύστατη στιγμή, αλλά αν πρέπει να συμβιβαστούμε με την νέα πραγματικότητα θα πρέπει τουλάχιστον να είμαστε πολύ προσεκτικοί για να μην θρηνήσουμε θύματα ή τουλάχιστον να απαιτήσουμε αργότερα (αν δεν είναι εφικτή η εκ νέου ανάπλαση σε κυκλικό κόμβο ή κάποια άλλη ασφαλή λύση) την τοποθέτηση σηματοδότη (για αυτοκίνητα/πεζούς/ποδήλατα/αμαξίδια) με ότι βέβαια αυτό συνεπάγεται (μποτιλιάρισμα και υπομονή στην αναμονή)..
Τα παραπάνω είναι κριτική άποψη καλής θέλησης πάντα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου