Την 25/09/2018 συγκλήθηκε η 18η (Ειδική συνεδρίαση) και 19η (Τακτική συνεδρίαση) του Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριάς.
Σε αυτή τη συνεδρίαση από την πλευρά μας τέθηκαν δύο θέματα. Το πρώτο αφορούσε ερώτημα που μεταφέρθηκε από όχληση συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, για την καθυστέρηση υλοποίησης έργου επισκευής αύλειων χώρων νηπιαγωγείων του Δήμου, ενώ υπήρχε πιστωμένη χρηματοδότηση και έτοιμη μελέτη,καθώς και από πλευράς διοίκησης φέρεται να έχουν δρομολογηθεί οι απαραίτητες διαδικασίες.
Αυτό που αντιληφθήκαμε είναι ότι η κωλυσιεργία πιθανότατα οφείλεται σε υπηρεσιακούς λόγους ή υπηρεσιακή αδράνεια και λάβαμε την απάντηση ότι θα επιλυθεί σύντομα.
Επίσης ένα μείζον θέμα και ανησυχία που έχει προκύψει, είναι η μεταφορά στο λεγόμενο "Υπερταμείο" ενός μεγάλου αριθμού ακινήτων του δημοσίου. Έτσι καταθέσαμε ένα σχέδιο ψηφίσματος το οποίο όμως το Δημοτικό Συμβούλιο στη μεγάλη πλειοψηφία του, θεώρησε ότι ακόμα είναι ανεπίκαιρο να εκδοθεί μιας και δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα η εικόνα σχετικά με αυτή τη μεταφορά.
Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να κάνουμε σαφείς τις προθέσεις μας σε ότι αφορά την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας και ότι η διαχείριση του "ποιο ακίνητο είναι τι", δεν απαιτεί, ούτε δικαιολογεί την μεταφορά της ακίνητης περιουσίας στο Υπερταμείο. Η διαχείριση και ο καθορισμός της χρήσης και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του κάθε ακινήτου μπορεί να γίνει και εκτός Υπερταμείου. Η μεταβίβαση στο Υπερταμείο δεν αποτελεί λύση για χρόνιες παθογένειες κτηματολογικής φύσης άλλωστε. Όπως για παράδειγμα με το αναψυκτήριο πλησίον του Μοναστηρίου της Παναγιάς της Μαυριώτισσας, το οποίο δεν χρειάστηκε να περάσει σε κανένα Υπερταμείο για να αρχίσει μια διαμάχη και αθόρυβες συζητήσεις μεταξύ Δήμου Καστοριάς και Ιεράς Μητρόπολης με θύματα μικροεπιχειρηματίες.
Το κείμενο του σχεδίου ψηφίσματος που καταθέσαμε είναι το το εξής:
Σε αυτή τη συνεδρίαση από την πλευρά μας τέθηκαν δύο θέματα. Το πρώτο αφορούσε ερώτημα που μεταφέρθηκε από όχληση συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, για την καθυστέρηση υλοποίησης έργου επισκευής αύλειων χώρων νηπιαγωγείων του Δήμου, ενώ υπήρχε πιστωμένη χρηματοδότηση και έτοιμη μελέτη,καθώς και από πλευράς διοίκησης φέρεται να έχουν δρομολογηθεί οι απαραίτητες διαδικασίες.
Αυτό που αντιληφθήκαμε είναι ότι η κωλυσιεργία πιθανότατα οφείλεται σε υπηρεσιακούς λόγους ή υπηρεσιακή αδράνεια και λάβαμε την απάντηση ότι θα επιλυθεί σύντομα.
Επίσης ένα μείζον θέμα και ανησυχία που έχει προκύψει, είναι η μεταφορά στο λεγόμενο "Υπερταμείο" ενός μεγάλου αριθμού ακινήτων του δημοσίου. Έτσι καταθέσαμε ένα σχέδιο ψηφίσματος το οποίο όμως το Δημοτικό Συμβούλιο στη μεγάλη πλειοψηφία του, θεώρησε ότι ακόμα είναι ανεπίκαιρο να εκδοθεί μιας και δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα η εικόνα σχετικά με αυτή τη μεταφορά.
Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να κάνουμε σαφείς τις προθέσεις μας σε ότι αφορά την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας και ότι η διαχείριση του "ποιο ακίνητο είναι τι", δεν απαιτεί, ούτε δικαιολογεί την μεταφορά της ακίνητης περιουσίας στο Υπερταμείο. Η διαχείριση και ο καθορισμός της χρήσης και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του κάθε ακινήτου μπορεί να γίνει και εκτός Υπερταμείου. Η μεταβίβαση στο Υπερταμείο δεν αποτελεί λύση για χρόνιες παθογένειες κτηματολογικής φύσης άλλωστε. Όπως για παράδειγμα με το αναψυκτήριο πλησίον του Μοναστηρίου της Παναγιάς της Μαυριώτισσας, το οποίο δεν χρειάστηκε να περάσει σε κανένα Υπερταμείο για να αρχίσει μια διαμάχη και αθόρυβες συζητήσεις μεταξύ Δήμου Καστοριάς και Ιεράς Μητρόπολης με θύματα μικροεπιχειρηματίες.
Το κείμενο του σχεδίου ψηφίσματος που καταθέσαμε είναι το το εξής:
Σχέδιο
ψηφίσματος
Την 14η Ιουνίου 2018 η διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ, περισσότερο γνωστή ως “Υπερταμείο”, η οποία αποτελεί ένα όργανο ελέγχου των δανειστών για την εφαρμογή των μνημονίων, ζήτησε με επιστολή της να μεταφερθούν στη θυγατρική της “Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου ΑΕ” - (ΕΤΑΔ)- , 10.119 ακίνητα κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου.
Η Κυβέρνηση έσπευσε να υλοποιήσει αυτή τη απαίτηση του υπερταμείου με την αριθ. ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018 απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών (ΦΕΚ Β’2320/29-06-2018).
Τα ακίνητα μάλιστα αναφέρονται μόνο με κωδικό ΚΑΕΚ (Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου), χωρίς καμιά περιγραφή της θέσης τους, της έκτασης, της χρήσης ή άλλων στοιχείων, πιθανά με σκοπό να αποφευχθούν αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
Μέσα στις εκτάσεις που φέρεται να μεταβιβάζονται συμπεριλαμβάνονται εκτάσεις και κτίσματα που η ιδιοκτησία τους είναι υπο την διαχείριση του Δήμου Καστοριάς (πχ. Αρχοντικό Σκούταρη με ΚΑΕΚ 230250107003_0_0, Ο Μενδρεσές και τα Τουρκικά λουτρά (ΚΑΕΚ 230251201013_0_0) κλπ.
Οι διευκρινήσεις που δόθηκαν δεν φαίνονται πειστικές και δεν ξεκαθαρίζουν την σκοπιμότητα αυτής της μεταβίβασης, δεν ξεκαθαρίζουν το καθεστώς κυριότητας και κατά συνέπεια δημιουργούν πρόβλημα στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Καστοριάς απαιτεί με αυτό το ψήφισμα να ξεκαθαριστούν άμεσα οι σκοποί αυτής της μεταβίβασης που θυμίζει ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, να κατοχυρωθεί το καθεστώς κυριότητας, και να επιστρέψει η Δημόσια Περιουσία εκεί που ανήκει. Στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Μπορείτε να ακούσετε την σχετική συζήτηση και την επιχειρηματολογία του κάθε Δημοτικού Συμβούλου στα ηχογραφημένα πρακτικά που δημοσιεύουμε παρακάτω. Για την διευκόλυνσή σας στο κάτω μέρος του ηχογραφήματος υπάρχουν μικρά "ταμπελάκια" που περιγράφουν περιληπτικά το τι θα ακούσετε.
Την 14η Ιουνίου 2018 η διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ, περισσότερο γνωστή ως “Υπερταμείο”, η οποία αποτελεί ένα όργανο ελέγχου των δανειστών για την εφαρμογή των μνημονίων, ζήτησε με επιστολή της να μεταφερθούν στη θυγατρική της “Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου ΑΕ” - (ΕΤΑΔ)- , 10.119 ακίνητα κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου.
Η Κυβέρνηση έσπευσε να υλοποιήσει αυτή τη απαίτηση του υπερταμείου με την αριθ. ΥΠΟΙΚ 0004586 ΕΞ 2018 απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών (ΦΕΚ Β’2320/29-06-2018).
Τα ακίνητα μάλιστα αναφέρονται μόνο με κωδικό ΚΑΕΚ (Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου), χωρίς καμιά περιγραφή της θέσης τους, της έκτασης, της χρήσης ή άλλων στοιχείων, πιθανά με σκοπό να αποφευχθούν αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
Μέσα στις εκτάσεις που φέρεται να μεταβιβάζονται συμπεριλαμβάνονται εκτάσεις και κτίσματα που η ιδιοκτησία τους είναι υπο την διαχείριση του Δήμου Καστοριάς (πχ. Αρχοντικό Σκούταρη με ΚΑΕΚ 230250107003_0_0, Ο Μενδρεσές και τα Τουρκικά λουτρά (ΚΑΕΚ 230251201013_0_0) κλπ.
Οι διευκρινήσεις που δόθηκαν δεν φαίνονται πειστικές και δεν ξεκαθαρίζουν την σκοπιμότητα αυτής της μεταβίβασης, δεν ξεκαθαρίζουν το καθεστώς κυριότητας και κατά συνέπεια δημιουργούν πρόβλημα στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Καστοριάς απαιτεί με αυτό το ψήφισμα να ξεκαθαριστούν άμεσα οι σκοποί αυτής της μεταβίβασης που θυμίζει ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, να κατοχυρωθεί το καθεστώς κυριότητας, και να επιστρέψει η Δημόσια Περιουσία εκεί που ανήκει. Στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Μπορείτε να ακούσετε την σχετική συζήτηση και την επιχειρηματολογία του κάθε Δημοτικού Συμβούλου στα ηχογραφημένα πρακτικά που δημοσιεύουμε παρακάτω. Για την διευκόλυνσή σας στο κάτω μέρος του ηχογραφήματος υπάρχουν μικρά "ταμπελάκια" που περιγράφουν περιληπτικά το τι θα ακούσετε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου