Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Απαγορευτική Αφαιρούμενη μπάρα στον πεζόδρομο Στρατηγού Άρτη και Ερμού

Ο Δήμος Καστοριάς διενεργεί δημόσια διαβούλευση στο site του Δήμου για την τοποθέτηση αποσπόμενων μπαρών στις εισόδους των βασικών πεζόδρομων της πόλης, μετά από αίτημα κάποιων καταστηματαρχών.
Παρόλα αυτά οι Τεχνικές Υπηρεσίες του αποφαίνονται αρνητικά στην τοποθέτησή τους.

Οι ΕΝ.ΔΗΜΟ. αποστείλαμε τις επισημάνσεις μας στη δημόσια διαβούλευση η οποίες είναι οι εξής:




Δημόσια Διαβούλευση:
Απαγορευτική Αφαιρούμενη μπάρα στον πεζόδρομο Στρατηγού Άρτη και Ερμού

Άποψη των ΕΝ.ΔΗΜΟ. (Ενεργοί Δημότες Καστοριάς)

Η τεχνική υπηρεσία κατά την γνώμη μας αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο ίδια προβλήματα.
Έτσι ενώ στον πεζόδρομο της οδού Αμύντα επέτρεψε την τοποθέτηση αποσπόμενης μπάρας (και μάλιστα με τρόπο απαράδεκτο, αφού τοποθετήθηκε πάνω στον ειδικό διάδρομο για την κίνηση τυφλών ατόμων), τώρα έρχεται να μη συμφωνήσει με την τοποθέτηση όμοιας μπάρας στις οδούς Άρτης, Ερμού και Πτολεμαίων. Οι διευκρινήσεις που παρέχει ως απάντηση δεν είναι πειστικές δυστυχώς.
Επικαλείται την νομοθεσία (Ν.4067/2012- Αρθ2.59) όπου απλώς ορίζεται η έννοια του πεζόδρομου:
{59. Πεζόδρομοι είναι οι δρόμοι, που προορίζονται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πεζών. }

Δεν διευκρινίζει στην παραπάνω αιτιολογία πως αντιμετωπίζει τις οδούς 'Αρτης. Ερμού και Πτολεμαίων η Τεχνική Υπηρεσία. Τις θεωρεί δηλαδή πεζόδρομους κι αν όχι τότε τι τις θεωρεί;

Επίσης δεν αναφέρει τα πορίσματα της αυτοψίας που διενεργήθηκε, ώστε να δικαιολογεί την τοποθέτηση ή μη τοποθέτηση αποσπόμενης μπάρας και να τεκμηριωθεί η διαφωνία.

Κατά την δικιά μας άποψη οι παραπάνω οδοί είναι και πρέπει να οριστούν ως πεζόδρομοι.
Η καθημερινότητα αποδεικνύει ότι τα κατακόρυφα μέσα σήμανσης και η μεταφορά της ευθύνης στην τροχαία για την τήρηση του ΚΟΚ, δεν αρκούν ώστε να διασφαλιστεί ουσιαστικά η έννοια του πεζόδρομου. Μάλιστα η μπάρα που είναι ήδη τοποθετημένη στη μια πλευρά της οδού Ερμού (απέναντι από την Εθνική Τράπεζα), έχει βελτιώσει θεαματικά την πρόσβαση στο συγκεκριμένο σημείο, όπου παλιότερα πάρκαραν ασυνείδητοι οδηγοί, κλείνοντας την είσοδο του πεζόδρομου.

Το ίδιο πρόβλημα παράτυπων παρκαρισμάτων υπάρχει σήμερα στην πάνω πλευρά της οδού Ερμού (πλ. Δαβάκη) , στην είσοδο του πεζόδρομου της οδού Άρτης (στην πλευρά της πλατείας Ειρήνης) όπου το πρόβλημα με το παράνομο παρκάρισμα είναι μόνιμο, καθώς και στους πεζόδρομους των οδών Πτολεμαίων και Αρχιμήδους (ο πεζόδρομος χωρίζεται από την ανηφόρα της 3ης Σεπτεμβρίου και παρατηρείται παράνομο παρκάρισμα στις εισόδους και των δυο πεζόδρομων, ενώ από την άλλη πλευρά της οδού Πτολεμαίων, συχνά βγαίνουν αυτοκίνητα οι μηχανάκια επί της οδού Γράμμου παρότι υπάρχει πυκνή κίνηση.

Εμείς συμφωνούμε με την πρόταση στο αίτημα των καταστηματαρχών, που θα έπρεπε να είναι αίτημα κανονικά πολιτών εκτός από καταστηματάρχες, μιας και οι τελευταίοι μάλλον είναι πρός το συμφέρον τους να μην υπάρχει μπάρα, τόσο για τους προμηθευτές τους, όσο και για τους πελάτες τους που παρκάρουν και με τις μπάρες θα είναι υποχρεωμένοι να περπατήσουν πλέον μέχρι τα καταστήματά τους.
Η διαφωνία λοιπόν της τεχνικής υπηρεσίας μοιάζει παράλογη, τόσο γιατί τα προβλήματα είναι γνωστά και οι καταστηματάρχες αιτούνται πέρα από τα μικροσυμφέροντά τους , όσο και της ανεπάρκειας στην γνωμοδότησή της.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου