Μία εναλλακτική πρόταση για την βελτίωση του κυκλοφοριακού στο κέντρο της Καστοριάς
Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι η παρακάτω πρόταση δεν είναι τελική και ολοκληρωμένη. Την δημοσιεύουμε ακριβώς για να ανοίξουμε μια συζήτηση, να πάρουμε απόψεις και να ωριμάσουμε ακόμα περισσότερο αυτή την ιδέα. Επίσης θέλουμε να προλάβουμε την επαναλειτουργία των φαναριών στην διασταύρωση της αντιπεριφέρειας, ώστε να προγραμματιστούν κατάλληλα αν η πρόταση αυτή παρουσιάσει ενδιαφέρον.
Στον παραπάνω χάρτη (που μπορείτε να μεγεθύνετε πατώντας επάνω του για τον μελετήσετε αναλυτικά), παρουσιάζεται μια άλλη διευθέτηση της οδικής κυκλοφορίας, την οποία και θα αναλύσουμε. Υπάρχει μια κοινή διαπίστωση στην καθημερινότητά μας ότι τα περισσότερα μποτιλιαρίσματα δημιουργούνται στην πλατεία Δαβάκη (που ουσιαστικά είναι ένας μεγάλος κυκλικός κόμβος) και τις συνδετήριες οδούς της πλατείας. Παράλληλα παρατηρούνται πολλά παράνομα παρκαρίσματα, πολλές ολιγόλεπτες στάσεις και συχνές παρακωλύσεις της κυκλοφορίας.
Στον παραπάνω χάρτη (που μπορείτε να μεγεθύνετε πατώντας επάνω του για τον μελετήσετε αναλυτικά), παρουσιάζεται μια άλλη διευθέτηση της οδικής κυκλοφορίας, την οποία και θα αναλύσουμε. Υπάρχει μια κοινή διαπίστωση στην καθημερινότητά μας ότι τα περισσότερα μποτιλιαρίσματα δημιουργούνται στην πλατεία Δαβάκη (που ουσιαστικά είναι ένας μεγάλος κυκλικός κόμβος) και τις συνδετήριες οδούς της πλατείας. Παράλληλα παρατηρούνται πολλά παράνομα παρκαρίσματα, πολλές ολιγόλεπτες στάσεις και συχνές παρακωλύσεις της κυκλοφορίας.
Στα σχέδια του δήμου Καστοριάς είναι μια γενικότερη ανάπλαση στη περιοχή του πάρκου της πλατείας Μακεδονομάχων η οποία εκτιμούμε ότι θα πάρει αρκετά χρόνια να υλοποιηθεί (αν υλοποιηθεί). Έτσι αυτό που προτείνουμε έχει αμεσότητα, μπορεί να λειτουργήσει έστω και πιλοτικά, είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να υποστεί διορθώσεις αν υπάρξουν προβλήματα, δεν απαιτεί δραματικές τεχνικές παρεμβάσεις και δεν επηρεάζει τα πλάνα για την ανάπλαση στην περιοχή των πάρκων της βόρειας παραλίας.
Εστιάζουμε σε ένα μεγάλο τετράγωνο που ξεκινά από τα κεντρικά φανάρια της πόλης (Διασταύρωση Γράμμου/Μ.Αλεξάνδρου/11ης Νοεμβρίου και Ι.Μεταξά (κατηφόρα από Καλλιθέα)),ακολουθεί όλο τον δρόμο της 11ης Νοεμβρίου (ο δρόμος μπροστά από την Εθνική Τράπεζα που καταλήγει στον καθρέφτη στα ψαράδικα), περιλαμβάνει τις οδούς Ορεστείων και Ιουστινιανού (ο δρόμος που χωρίζει την Πλ. Βαν Φλίτ με την πλ. Μακεδονομάχων και αυτός που περνά μπροστά από το δημαρχείο) και καταλήγει στην πλατεία Δαβάκη με όλες τις παρακείμενες οδούς της (Κομνηνού/Κολοκοτρώνη και 3ης Σεπτεμβρίου).
Ας δούμε αναλυτικά ποια προβλήματα αντιμετωπίζουμε σε κάθε κομμάτι, ποιες αλλαγές μπορούμε να κάνουμε και τι ευελπιστούμε να επιτευχθεί.
1η Αλλαγή: Αντιστροφή της μονοδρόμησης στο κομμάτι της οδού 11ης Νοεμβρίου που ξεκινά στο ύψος των Brown Coffee/ βιβλιοπωλείο "Πάπυρος", μέχρι τον καθρέφτη στη διασταύρωση με την οδό Ορεστείων (Στην είσοδο του καταστήματος Good Bite).
Τα προβλήματα: Σύνηθες πρόβλημα είναι το ολιγόλεπτο παρκάρισμα μπροστά στον μικρό ελεύθερο χώρο που έχει αφήσει η Εθνική Τράπεζα προκειμένου να συναλλαγούν οι πολίτες με κάποιο ATM (και δυστυχώς είναι τα μοναδικά ΑΤΜ της συγκεκριμένης τράπεζας μέσα στη πόλη εξαιτίας των οποίων δημιουργείται πολλές φορές και συνωστισμός εκτός του μποτιλιαρίσματος).
Το δεύτερο σημαντικό πρόβλημα είναι στη περιοχή του καθρέφτη, όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη προς τα δεξιά της διασταύρωσης, ο καθρέφτης είναι σε σχετικά μεγάλη απόσταση και "ξεγελά" στην εκτίμηση παρουσίας αυτοκινήτου απο τα δεξιά της εξόδου της 11ης Νοεμβρίου, με συνέπεια οι οδηγοί να είναι υπερβολικά προσεκτικοί και να δημιουργούνται χρονοκαθυστερήσεις εξαιτίας και της σχετικά πυκνής κίνησης.
Οι αλλαγές που προτείνουμε: Αν αντιστρέψουμε την μονοδρόμηση στην 11ης Νοεμβρίου (κόκκινη διαδρομή στον χάρτη), μεταφέρουμε όλο το ρεύμα της κυκλοφορίας που έρχεται από την Χλόη απευθείας πρός το κεντρικο φανάρι. (Θα δούμε παρακάτω για την μονοδρόμηση και της οδού Ορεστείων)
Επίσης αναγκαστικά θα πρέπει να μονοδρομήσουμε αντίστροφα και την οδό Κορυτσάς (κίτρινη διαδρομή), η οποία όμως θα φανεί χρήσιμη ώς διέξοδος σε περίπτωση που υπάρχει ακόμα κι έτσι μποτιλιάρισμα εξαιτίας του κεντρικού φαναριού. Η συγκεκριμένη οδός δίνει μια διέξοδο παράκαμψης των κεντρικών φαναριών οδηγώντας μπροστά στο αστυνομικό τμήμα ή δίνοντας διέξοδο προς Καλλιθέα ή ακόμα και δίνοντας μια δεύτερη διέξοδο προς το κέντρο μέσω των φαναριών, μοιράζοντας όμως την γραμμή/φόρτο των οχημάτων σε δύο δρόμους πρός το κέντρο (Κορυτσάς και 11ης Νοεμβρίου).
Επίσης στην περιοχή του καθρέφτη μηδενίζουμε τον κίνδυνο της διασταύρωσης (καταργούμε ουσιαστικά την ύπαρξη του καθρέφτη)
Τα προβλήματα: Στην οδό Κομνηνού (που είναι αυτή τη στιγμή μονόδρομος ως προς την κατηφόρα) το παρκάρισμα που σχεδόν είναι μόνιμο ακόμα και σε ώρες αιχμής, αποτελεί το μείζον πρόβλημα. Η στενότητα του δρόμου δημιουργεί παρακωλύσεις όταν κάποιου μεγάλου μεγέθους όχημα θέλει να περάσει και υπάρχει παρκαρισμένο όχημα. Αν και τοποθετήθηκαν πλαστικά απαγορευτικά κολονάκια, αυτά με την πάροδο του χρόνου και πολλές φορές εσκεμμένα καταστράφηκαν.
Στην οδό Ιουστινιανού παρατηρούνται παρόμοια προβλήματα με ολιγόλεπτες στάσεις των οχημάτων είτε στα καταστήματα απέναντι από το δημαρχείο, είτε ακόμα και από τα υπηρεσιακά οχήματα του δήμου. Η ανηφόρα προς την πλατεία Δαβάκη το χειμώνα γίνεται επικίνδυνη λόγω της κλίσης της αλλά και λόγω του φόρτου της σε οχήματα.
Οι αλλαγές που προτείνουμε: Κρατάμε την φορά της οδού Κολοκοτρώνη ως έχει και αντιστρέφουμε την φορά της οδού Κομνηνού προς την πλατεία Δαβάκη. Και οι δύο δρόμοι της "διχάλας" δηλαδή γίνονται ανηφόρες. Παράλληλα μονοδρομούμε την οδό Ιουστινιανού μόνο προς την Βόρεια Παραλία. Και τα δύο ρεύματα δηλαδή της Ιουστινιανού (που περνά μπροστά από το Δημαρχείο) γίνονται κατηφόρα. Όλη η διαδρομή που προτείνουμε σκιαγραφείται στον χάρτη με πράσινο χρώμα.
Δημιουργώντας τις δύο ανηφόρες, "σπάμε" την κίνηση στην πλατεία Δαβάκη και επιταχύνουμε την κίνηση προς Χλόη. Οι ολιγόλεπτες στάσεις στα καταστήματα και το Δημαρχείο μπορούν τώρα να επιτραπούν ελεύθερα (όχι όμως το μόνιμο parking που θα στερούσε μια λωρίδα κυκλοφορίας). Ο δρόμος μπορεί να "σηκώσει" μεγαλύτερο φόρτο οχημάτων προς Χλόη αφήνοντας και το περιθώριο για στάσεις στα καταστήματα (ακόμα και των προμηθευτών) χωρίς να παρακωλύεται έντονα η κυκλοφορία και με μεγαλύτερη ασφάλεια για οχήματα και πεζούς (μιας και έχουμε μια κατεύθυνση και στις δυο λωρίδες του δρόμου, προς τα κάτω).
Επίσης ελαττώνουμε τα έντονα "μαρσαρίσματα" μπροστά απο το δημαρχείο συμβάλλοντας στην μικρότερη ηχορύπανση, ενώ αντίστοιχα εκτιμούμε ότι θα λειτουργεί και το "σπάσιμο" της κίνησης με τις τρεις πλέον ανηφόρες προς την πλατεία Δαβάκη, δημιουργώντας επιλογές για όσους θέλουν να κατευθυνθούν πρός την Μητροπόλεως, αρά και μικρότερη παραμονή σε "συνθήκες ανηφόρας"
Η συγκεκριμένη ρύθμιση ωστόσο αφήνει μόνο μια "γρήγορη" διέξοδο απο την πλατεία Δαβάκη για όσους κατεβαίνουν από την Αγίου Αθανασίου αν θέλουν να κατευθυνθούν προς Νότια Παραλία. Την μεγάλη κατηφόρα της οδού Διοικητηρίου (ο δρόμος δίπλα από την αντιπεριφέρεια).
Εναλλακτικά μπορούμε να αντιστρέψουμε και την ανηφόρα της 3ης Σεπτεμβρίου και να την κάνουμε κατηφόρα, ως μια δεύτερη διέξοδο (αυτό είναι ένα σημείο που μπορεί να φανεί στη πιλοτική λειτουργία του προτεινόμενου κυκλοφοριακού μοντέλου, σε πρώτη φάση όμως δεν το προτείνουμε).
3η Αλλαγή: Επαρκής χρόνος για τα οχήματα που κατεβαίνουν απο οδό Διοικητηρίου
Οι παραπάνω ρυθμίσεις εκτιμούμε ότι θα δημιουργήσουν μεγαλύτερο φόρτο στην μεγάλη κατηφόρα της οδού Διοικητηρίου (δίπλα από την αντιπεριφέρεια Καστοριάς). Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει δρόμος προτεραιότητας και αν επαναλειτουργήσουν τα φανάρια κάποια στιγμή, να δίνουν πολύ περισσότερο χρόνο στα οχήματα της κατηφόρας. Κάτι που μάλλον χρειαζόταν να γίνει ήδη, γιατί όλοι θυμόμαστε ότι το συγκεκριμένο φανάρι πολλές φορές μπλόκαρε την κίνηση παρακωλύοντας ακόμα και τη πλατεία Δαβάκη (άρα σχεδόν όλο το κέντρο της πόλης), εξαιτίας του υπερβολικού χρόνου αναμονής που έδινε, αναγκάζοντας τους οδηγούς να επιταχύνουν ιδιαίτερα με το "πορτοκαλί" αντί να σταματούν!!!!
4η Αλλαγή: Μονοδρόμηση της οδού Ορεστείων
Η οδός Ορεστείων ξεκινά από την διασταύρωση κάτω από το Δημαρχείο και τελειώνει στην Χλόη. Εμάς μας ενδιαφέρει το πρώτο κομμάτι της μέχρι την διασταύρωση μπροστά στον καθρέφτη του good bite, στον οποίο αναφερθήκαμε παραπάνω.
Τα προβλήματα: Κι εδώ οι ολιγόλεπτες στάσεις και η έλλειψη επαρκούς parking δημιουργούν μικρά κομφούζια που πολλές φορές γίνονται επικίνδυνα. Χαρακτηριστική είναι η απαράδεκτη συμπεριφορά πολλών συμπολιτών μας που ενώ έχουν μπεί απαγορευτικά πλαστικά κολονάκια σχεδόν στο μήκος του δρόμου όπου βρίσκεται η στάση του λεωφορείου, πολλές φορές παρατηρούμε αυτοκίνητα σταθμευμένα δίπλα στα απαγορευτικά κολονάκια!! Έτσι ουσιαστικά περιορίζεται στη πράξη ακόμα περισσότερο το εύρος του δρόμου.
Οι αλλαγές που προτείνουμε: Αυτόν τον δρόμο δεν έχουμε παρά τον δούμε σαν συνέχεια της Ιουστινιανού. Έτσι προτείνουμε κι εδώ την μονοδρόμηση προς την κατεύθυνση της Χλόης, μέχρι τον καθρέφτη. Από εκεί και πέρα η κυκλοφορία διεξάγεται όπως και τώρα σε δύο λωρίδες αντίθετης κατεύθυνσης.
Η ρύθμιση αυτή κι εδώ μας προσφέρει δυο λωρίδες, με αποτέλεσμα να κάνει εφικτές τις ολιγόλεπτες στάσεις χωρίς να δημιουργεί προβλήματα ασφάλειας και μποτιλιαρίσματος. Παράλληλα κάνει ευκολότερη και ασφαλέστερη την είσοδο και έξοδο στο parking απέναντι απο το Δημαρχείο (ειδικά θα εξυπηρετήσει καλύτερα και τους επαγγελματίες ΤΑΧΙ που έχουν πιάτσα εκεί).
Αυτοί που ίσως θα αλλάξουν κάπως τις συνήθειές τους θα είναι οι κάτοικοι στην περιοχή του Απόζαρι, οι οποίοι θα πρέπει να μπουν στο κέντρο με το αυτοκίνητο ακολουθώντας την διαδρομή Ορεστείων-11ης Νοεμβρίου αντίστροφα. Δεν υπάρχουν όμως ιδιαίτερες αποκλίσεις σε αποστάσεις και ευελπιστούμε ότι αυτή η ρύθμιση θα τους βολέψει όπως οποιονδήποτε άλλον δημότη, αφού μάλλον θα γίνει μικρότερης αναμονής χρόνου και η διασταύρωση στην αρχή της Ορεστείων που τις ώρες αιχμής υπάρχει πρόβλημα πολλές φορές.
Το κάτω μέρος της Ιουστιανιανού παραμένει ως έχει καθώς και η κυκλοφορία στο σύνολο της λεωφόρου Νίκης (Βόρεια Παραλία).
5η Αλλαγή: Αντίστροφη κατεύθυνση γύρω από την πλατεία Βαν Φλίτ
Η υπάρχουσα ρύθμιση νομίζουμε ότι είναι ούτως ή άλλως προβληματική. Θα ήταν φρόνιμο να συνοδευόταν και από μια καλύτερη οργάνωση του parking του δημαρχείου.
Αντιστρέφοντας την κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων γίνεται ευκολότερη η πρόσβαση στο parking, και μειώνονται οι ασάφειες που υπάρχουν τώρα στην κίνηση των οχημάτων στη διασταύρωση μπροστά απο την πιάτσα των ΤΑΧΙ. Με την αντιστροφή, όλη η πλατεία Βαν Φλίτ γίνεται ένας κυκλικός κόμβος που λειτουργεί ώς παράλληλη παράκαμψη στο ρεύμα κίνησης προς χλόη. Για να δώσουμε μια αντιστοιχία, είναι σαν τα parking της εγνατίας, που βγαίνεις για λίγο απο το ρεύμα σου και ξαναμπαίνεις ομαλά στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας (αφού όλη τη διαδρομή πλέον την έχουμε μετατρέψει σε δρόμο διπλής λωρίδας μιας κατεύθυνσης όμως).
Επίσης μια τέτοια ρύθμιση κάνει κάπως πιο δύσκολη τη στάθμευση στην είσοδο του πεζόδρομου της οδού Άρτης, που είναι ένα μόνιμο πρόβλημα εκεί και δημιουργεί πολλά προβλήματα πρόσβασης, καταργώντας μερικές φορές και την έννοια του πεζόδρομου!!
Στην συζήτηση που έχει ήδη διεξαχθεί ώς ένα βαθμό, υπάρχουν κάποιες ενστάσεις σε ότι αφορά την κίνηση των λεωφορείων κατά την στροφή τους από Κομνηνού προς Ιουστινιανού, αλλά δεν νομίζουμε ότι είναι βάσιμες και άλλωστε κάτι τέτοιο θα φανεί μόνο στην πράξη, αν δουλέψουμε την πρόταση πιλοτικά..
Σαν
επίλογο θέλουμε να θυμίσουμε αυτό που είπαμε στην αρχή, ότι καταθέτουμε
αυτές τις ιδέες στην τοπική κοινωνία, για να εμπλουτίσουμε ακόμα
περισσότερο την πρόταση με τις δικές σας παρατηρήσεις, προσθήκες ή
ενστάσεις. Είναι μια βάση συζήτησης, αλλά είναι και σχεδόν ολοκληρωμένη
πρόταση, άμεσα σχεδόν εφαρμόσιμη υπό κάποιες προϋποθέσεις (κυρίως τον
προγραμματισμό του χρόνου στο φανάρι της αντιπεριφέρειας).
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τέλος τον πρώην διοικητή του τμήματος της τροχαίας Καστοριάς Κυριακοσιάν Παύλο, που το κύριο μέρος αυτής της πρότασης βασίζεται στις δικές του ιδέες, καθώς και τις πολύ εποικοδομητικές συζητήσεις με τους υπαλλήλους της τροχαίας Καστοριάς και ιδιαίτερα τον Γιώργο Πισμίρη και τον Κώστα Δραγώνα των οποίων οι παρατηρήσεις και οι ενστάσεις διαμόρφωσαν μια πιο ρεαλιστική και εφικτή προσέγγιση, καθώς και τους υπαλλήλους των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου για τις πληροφορίες που παρείχαν σχετικά με σχέδια του δήμου για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών.
Προσπαθήσαμε και ελπίζουμε να μην γίναμε κουραστικοί με τα κείμενα, αφού δώσαμε έμφαση στην εικόνα, ώστε να γίνει πιο εύκολα κατανοητό το πνεύμα της πρότασης.
Η ομάδα των Ενεργών Δημοτών
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τέλος τον πρώην διοικητή του τμήματος της τροχαίας Καστοριάς Κυριακοσιάν Παύλο, που το κύριο μέρος αυτής της πρότασης βασίζεται στις δικές του ιδέες, καθώς και τις πολύ εποικοδομητικές συζητήσεις με τους υπαλλήλους της τροχαίας Καστοριάς και ιδιαίτερα τον Γιώργο Πισμίρη και τον Κώστα Δραγώνα των οποίων οι παρατηρήσεις και οι ενστάσεις διαμόρφωσαν μια πιο ρεαλιστική και εφικτή προσέγγιση, καθώς και τους υπαλλήλους των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου για τις πληροφορίες που παρείχαν σχετικά με σχέδια του δήμου για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών.
Προσπαθήσαμε και ελπίζουμε να μην γίναμε κουραστικοί με τα κείμενα, αφού δώσαμε έμφαση στην εικόνα, ώστε να γίνει πιο εύκολα κατανοητό το πνεύμα της πρότασης.
Η ομάδα των Ενεργών Δημοτών
Θέλει πολύ συζήτηση η αλλαγή κυκλοφοριακού, διότι έχουν αυξηθεί πολύ τα οχήματα, τα οποία σταθμεύουν αλλά και διέρχονται την πόλη. Διαφωνώ με την πρόταση σε δύο σημεία: 1ον: Η μονοδρόμηση μπροστά από το Δημαρχείο, υποχρεώνει όλα τα οχήματα που κατέρχονται από την Αγίου Αθανασίου να στρίβουν δεξιά, όταν θέλουν να μετακινηθούν βόρεια ή προς το κέντρο ευθεία δηλ. προς τα κεντρικά φανάρια, επειδή η Κομνηνού έγινε δίδυμη άνοδος με την Ιουστινιανού. Εκεί θα υπάρχει το πρώτο μποτιλιάρισμα στην άνοδο της Κομνηνού, διότι οι κατερχόμενοι από την Αγίου Αθανασίου έχουν προτεραιότητα καθώς κινούνται από δεξιά, όσοι θα στρίβουν προς την βόρεια παραλία, εκτός εάν θα έχουν στοπ, οπότε θα έχουν αυτοί το μποτιλιάρισμα. Έτσι θα "φορτώνεται" η κάθοδος τους και μάλιστα στις ώρες αιχμής με σχολικά αστικά και πολλά Ι.Χ. γονέων και εκπαιδευτικών αλλά και επαγγελματιών και 2ον: Υποχρεώνονται οι οδηγοί από την Δαβάκη να κάνουν τετράγωνο 500μ. περίπου, είτε από δεξιά είτε από αριστερά, για να έρθουν στην περιοχή της 11ης Νοεμβρίου που έχει διπλή κατεύθυνση, για να επισκεφθούν την αγορά. Έτσι, σε αυτό το καθαρά εμπορικό κομμάτι του κέντρου, θα παρουσιάζεται πολύ συχνά μποτιλιαρίσματα και καθυστερήσεις και σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής. Η διαβούλευση για την επίλυση του κυκλοφοριακού έπρεπε να έχει γίνει χρόνια πριν, κυρίως από ειδικούς, αλλά και με ανοιχτές διαδικασίες συμμετέχοντας και όλοι οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες οδηγοί, καταστηματάρχες, υπηρεσίες, κάτοικοι, αλλά και απλοί πολίτες. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες που πρέπει να διερευνηθούν, εκτός από μια ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων. Σας ευχαριστώ για τον κόπο σας να διαβάσετε την άποψή μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχήν να σας ευχαριστήσουμε για τις παρατηρήσεις σας.
ΔιαγραφήΌπως αναφέρεται και στο post, η παραπάνω πρόταση τίθεται στη τοπική κοινωνία ως ερέθισμα συζήτησης με βάση κάποιες πρώτες ιδέες που βασίζονται στην εμπειρία της τμήματος τροχαίας και κάποιες γνωμοδοτήσεις των τεχνικών υπηρεσιών.Να σας ενημερώσουμε ότι ήδη δεχόμαστε και e-mail με ιδέες που εμπλουτίζουν την παραπάνω πρόταση και όπως κι εσείς θέτουν τις ανησυχίες τους. Αυτό ακριβώς επιδιώκουμε σε πρώτη φάση. Να "ζεστάνουμε" τη συζήτηση. Ευελπιστούμε σε αυτή τη συζήτηση που ανοίγει να έχουμε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα απόψεων.
Πάνω στις παρατηρήσεις τώρα:
Δεν είμαστε σίγουροι ότι καταλάβαμε την διαφωνία σας.Ίσως να μπερδευόσαστε με τα ονόματα των οδών (κάτι που είναι απόλυτα φυσιολογικό μιας και έχουμε μάθει να προσανατολιζόμαστε διαφορετικά όλοι μας στη πόλη).
Στη πρώτη σας διαφωνία:
Δίδυμοι άνοδοι γίνονται οι οδοί Κομνηνού (εκεί που ήταν παλιά το ATM της εθνικής τράπεζας, και τώρα είναι κάθοδος), καθώς και η οδός Κολοκοτρώνη (Που είναι και τώρα άνοδος και βγάζει "φάτσα" στα κάτω σκαλιά της πλατείας Δαβάκη).
Η οδός Ιουστινιανού που αναφέρετε είναι ο δρόμος που περνά μπροστά από το Δημαρχείο και καταλήγει στο συντριβάνι -περίπου- της βόρειας παραλίας. Αυτός ο δρόμος τώρα είναι διπλής κατεύθυνσης και εμείς προτείνουμε να γίνει μίας κατεύθυνσης προς τη βόρεια παραλία (κατηφόρα μόνο και για τις δυο λωρίδες) μέχρι τη μεγάλη διασταύρωση που γίνεται το κομφούζιο μπροστά απο την πιάτσα των ΤΑΞΙ (στο ύψος της Χριστοπούλου). Το υπόλοιπο κομμάτι της Ιουστινιανού (απο διασταύρωση Χριστοπούλου μέχρι συντριβάνι) θα παραμείνει ως έχει διπλής κατεύθυνσης.
Η αντίστροφη μονοδρόμηση της Κομνηνού (απο κατηφόρα σε ανηφόρα) γίνεται για να μπορούν να στρίβουν με μια σχετική άνεση τα λεωφορεία και τα μεγάλα οχήματα. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από την άνοδο στη Κολοκοτρώνη.
ΔιαγραφήΣε ότι αφορά τους οδηγούς που κατεβαίνουν απο Αγ. Αθανασίου, θα έχουν stop (όπως και τώρα δηλαδή), αλλά θα έχει χρησιμότητα ουσιαστικά μόνο στη περίπτωση που συναντηθεί με λεωφορείο το οποίο θα στρίβει εκείνη την ώρα προς δημαρχείο. Μην ξεχνάτε ότι στο τέλος της Αγ. Αθανασίου υπάρχουν τα κολονάκια που "διαχωρίζουν" την κυκλοφορία σε δύο ρεύματα: αυτούς που πάνε βόρεια παραλία/χλόη κλπ, κι αυτούς που στρίβουν για να συνεχίσουν τον κύκλο της Δαβάκη ή να πάνε ευθεία. με την πρότασή μας κόβουμε "το ευθεία". Πλέον πάνε μόνο αριστερά ή δεξιά. Για όσους πάνε δεξιά (πρός χλόη) μπαίνουν σε διπλή λωρίδα. Ακόμα κι αν περνάει λεωφορείο χωράνε δίπλα του. Μάλιστα θα μπορούσε να υπάρχει και στάση πλέον για λεωφορείο, ακριβώς έξω απο το Δημαρχείο, χωρίς να παρακωλύει την κίνηση!!
Για όσους στρίβουν αριστερά ίσως να υπάρχει μια μικρή χρονοτριβή που θα πρέπει να βλέπουν (όπως και τώρα) τον καθρέφτη της Δαβάκη μήπως έρχεται κάποιος απο την άνοδο της Κολοκοτρώνη. Το πολύ πολύ δηλαδή να μποτιλιάρει το αριστερό κομμάτι στο τέλος της Αγ.Αθανασίου, σε περίπτωση που ανεβαίνει κάποιος από Κολοκοτρώνη. Πρέπει όμως να σκέφτεστε ότι βασική προϋπόθεση είναι πως το Φανάρι της νομαρχίας θα δίνει πλέον προτεραιότητα στη μεγάλη κατηφόρα απο τα Δικαστήρια πρός τη Νότια παραλία και ότι η Κολοκοτρώνη σπάνια έχει τρελή κίνηση προς Δαβάκη. Συνήθως μποτιλιάρει η κατηφόρα της Κομνηνού από αυτό που ονομάζω "κύμα της Χλόης". Η Αγ. Αθανασίου και η οδός μητροπόλεως δεν έχουν πια τόσο μεγάλη κίνηση μιας και το εμπορικό κέντρο έχει μεταφερθεί χαμηλά. Αντίθετα η Χλόη, οι εργατικές και άλλες περιοχές και χωριά μετά τη χλόη έχουν αναβαθμιστεί εμπορικά. οπότε αυτό το κύμα κινείται τώρα αναγκαστικά δια μέσω της πλατείας Δαβάκη. Με την πρότασή μας στέλνουμε το "κύμα της Χλόης" κατευθείαν στο κέντρο για παρκάρισμα και ψώνια.
Σε ότιο αφορά την δεύτερη παρατήρησή σας:
Δεν μονοδρομείται όλη η 11ης Νοεμβρίου, αλλά το τμήμα της απο το Brown Coffee/πάπυρο μέχρι την pizza 2+1. Οπως κι αν έχει σε αυτό τον εμπορικό δρόμο το παρκάρισμα απαγορεύεται και ναι θα συνεχίσουν να υπάρχουν μποτιλιαρίσματα όσο κάποιοι συνεχίζουν να παρκάρουν στη μέση του δρόμου με αλάρμ για βγάλουν λεφτά απο την τράπεζα ή να πεταχτούν να πάρουν ένα καφέ στο Βελούτο.. Επαναλαμβάνουμε όμως ότι σε κανένα κομμάτι της 11ης Νοεμβρίου δεν επιτρέπεται το παρκάρισμα. Όσοι ψωνίζουν εκεί θα πρέπει να πάνε με τα πόδια, όπως άλλωστε γίνεται ήδη στη πράξη. και με αυτό που προτείνουμε θα είναι και πιο δύσκολο να παρκάρουν στην ανηφόρα (πλεόν) της Κομνηνού, που τώρα γίνεται χαμός και ορισμένοι πατάνε και τα πλαστικά κολονάκια.
Αντίθετα όσοι κατεβαίνουν απο Αγ.Αθανασίου ή έρχονται απο Κολοκοτρώνη και ενδεχομένως απο 3η Σεπτεμβρίου (αν παραμείνει ανηφόρα στη τελική πρόταση, μιας και μας έρχονται κι άλλες ιδέες στο e-mail), τότε όλοι αυτοί κατευθύνονται πρός το πάρκινγκ της Νομαρχίας. Άρα και του μασούτη κλπ. Σε μέρος δηλαδή για παρκάρισμα, δουλειές σε υπηρεσίες και ψώνια, παρακάμπτοντας εντελώς το κεντρικό φανάρι και με την προϋπόθεση όπως είπαμε ότι η κατηφόρα της Νομαρχίας θα είναι δρόμος προτεραιότητας και το φανάρι της νομαρχίας (αν και όποτε φτιαχτεί) θα μένει πολύ περισσότερο "στο πράσινο" απότι θυμόμαστε...
Ελπίζω να είμαστε κατανοητοί, γιατί η αλήθεια είναι ότι η όλοι μας σε αυτή τη πόλη έχουμε μάθει να δίνουμε το στίγμα με καταστήματα ή σημεία και όχι με ονόματα δρόμων.
Παρόλα αυτά αν θέλετε επαναδιατυπώστε τα ερωτήματά σας αν γίνεται με περισσότερη σαφήνεια, γιατί ίσως είναι κάτι πολύ ουσιαστικό αυτό που περιγράφετε, αλλά δεν μπορούμε να το κατανοήσουμε.
Σας ευχαριστούμε κι εμείς με τη σειρά μας φια το ενδιαφέρον σας και την επικοινωνία σας μαζί μας.